Pravilniki in akti šole
Pravilnik o šolskem redu Waldorfske šole Savinja
I. SPLOŠNO
1 člen - namen in cilji pravilnika
Na Waldorfski šoli in vrtcu Savinja si prizadevamo ustvariti vzdušje medsebojnega spoštovanja, sodelovanja, zaupanja in odkritosti. Samo tako okolje omogoča sproščeno ustvarjalnost, zdrav osebnostni, socialni in duhovni razvoj vsakega posameznega učenca ter kakovosten pouk in dobre učne dosežke. To naj bi bilo v interesu ne samo vsakega učitelja in starša, ampak tudi vsakega učenca naše šole, hkrati pa tudi njegova pravica. Zato pričakujemo, da bodo učenci tudi notranje motivirani za delovanje v skladu s temi cilji. Prepričani smo, da tako sodelovanje učence spodbuja k razvijanju socialne odgovornosti in ponotranjenju splošnih moralnih norm.
Učitelji Waldorfske šole Savinja verjamemo, da želimo vsi, ki smo se odločili za waldorfsko šolo – učitelji, starši, učenci – na vseh področjih življenja šole delovati, sodelovati in prispevati po svojih najboljših zmožnostih.
Vzdušje, ki spodbuja ustvarjalnost in doseganje dobrih učnih dosežkov, lahko ustvarimo samo, če skupaj podpiramo načela, pravila in vrednote šole.
Od učencev pričakujemo visoke standarde vedenja, odgovornosti in medsebojne pomoči, ne da bi bilo za to potrebno večje število predpisov in pravil. Naloga pravil je predvsem:
- zagotavljati varno, zdravo in vzpodbudno okolje za nemoteno in kakovostno šolsko delo
- zagotavljati spoštljive odnose in medsebojno pomoč
- pomagati učencem pri njihovem osebnostnem razvoju
- varovati zdravje in zagotavljati varnost
- varovati lastnino
Splošni standardi vedenja:
- do vseh učiteljev, drugih zaposlenih, učencev, otrok ter obiskovalcev smo spoštljivi
- točno prihajamo k pouku in redno izpolnjujemo svoje šolske obveznosti
- spoštljivo ravnamo s šolsko lastnino in lastnino drugih učencev
Spore rešujejo skupaj učitelji, starši in učenci oziroma ob upoštevanju celovitosti položaja in starosti učenca. Tako učitelji v nižjih razredih osnovne šole pristopajo k reševanju disciplinskih težav celostno in v okviru skupnega razrednega procesa. V zadnji triadi osnovne šole pa se zapleti rešujejo tako, da učenci razvijajo individualno odgovornost.
Končna presoja resnosti prekrška in izreka ukrepa je v pristojnosti učiteljskega zbora.
2 člen - pravice, dolžnosti, prepovedi in aktivnosti učencev
Učenci imajo pravico in dolžnost, da:
- redno in pravočasno obiskujejo pouk in izpolnjujejo obveznosti, določene z izobraževalnim programom Waldorfske šole Savinja, letnim delovnim načrtom in drugimi predpisi,
- ravnajo v skladu z navodili učiteljev oziroma šole,
- skrbijo za lastno zdravje in varnost ter ne ogrožajo zdravja in varnosti ter telesne in duševne integritete drugih,
- spoštujejo splošne civilizacijske vrednote in posebnosti različnih kultur,
- spoštujejo pravice učencev, delavcev šole in drugih ljudi,
- ne motijo sošolcev in učiteljev pri delu,
- skrbijo za čistočo učilnic, šole in zunanje šolske okolice,
- prispevajo k ugledu šole,
- prihajajo v šolo primerno oblečeni in urejeni v skladu s pravili oblačenja.
V šoli, na območju šole in vseh dejavnostih, ki jih organizira šola je prepovedano:
- izvajati psihično, fizično in verbalno nasilje
- uporabljati neprimeren govor (kletvice, zbadljivke …)
- zapuščati šolo pred koncem pouka ali šolske prireditve brez dovoljenja učitelja
- neprimerno ravnati s šolsko opremo in inventarjem
- kričati in tekati po šoli, se drsati po stopnišču oziroma ograji
- uporabljati mobilne telefone, glasbene predvajalnike, elektronske igrice in podobne elektronske pripomočke
- žvečiti žvečilni gumi
- hoditi v čevljih po šoli v času pouka
- jesti in piti med poukom
- prinašati in uživati gazirane pijače in energijske napitke
- kaditi, uživati alkohol in druge droge
- prisostvovati dejavnostim pod vplivom alkohola in drugih drog
- posedovati, ponujati ali prodajati alkohol in druge droge, elektronske cigarete
- posedovati predmete in sredstva, ki ogrožajo varnost in zdravje ljudi ali varnost premoženja
3 člen - seznanitev s pravili
Šola pred vpisom na informativnih predavanjih, sestankih in razgovorih seznani starše in učence z značilnostmi izobraževalnega programa, organizacijo dela šole, s šolskimi pravili, dolžnostmi, pravicami in prepovedmi. Starši in učenci zadnje triade s podpisom potrdijo, da so seznanjeni z načeli šole, njenimi pravili in vrednotami ter da jih sprejemajo.
4 člen - sodelovanje s starši
Razredniki in učitelji sodelujejo s starši na roditeljskih sestankih, starševskih večerih, skupnih in individualnih govorilnih urah, lahko pa se dogovorijo tudi za druge oblike sodelovanja (npr. šola za starše, predavanja, razredna srečanja, npr. razredni izlet ali piknik, skupne prireditve, npr. božični sejem, valeta, predstavitve projektov, gledališke igre ipd.). Na roditeljskih sestankih šola starše seznanja tudi s spremembami šolskih pravil.
II. PRISOTNOST IN ODSOTNOST OD POUKA
5 člen - prisotnost pri pouku
Učenci so dolžni obiskovati pouk vsak šolski dan in biti navzoči pri vseh urah, ki jih imajo na urniku, razen v primeru bolezni ali vnaprej predvidene odsotnosti, ki jo je odobril razrednik ali organ šole. Učitelji pri svojih urah preverijo navzočnost učencev in njihovo odsotnost vpišejo v dnevnik. Učenci so dolžni prisostvovati tudi pri vseh ostalih dejavnostih šole, ki so del učnega načrta za posamezni razred in so bili predvideni z letnim delovnim načrtom za posamezno šolsko leto.
6 člen - obveščanje o odsotnosti in opravičevanje
V primeru izostanka učenca morajo starši do osme ure zjutraj obvestiti razrednika ali dotičnega učitelja (takrat morajo tudi odjaviti prehrano). Če starši tega ne storijo in ne javijo razloga učenčeve odsotnosti, razrednik vzpostavi stik s starši najpozneje drugi dan odsotnosti učenca.
Po vrnitvi učenca k pouku morajo starši najpozneje v petih delovnih dneh razrednika pisno obvestiti o vzroku odsotnosti. Razrednik po prejemu obvestila odsotnost opraviči, če je razlog utemeljen.
Če starši razrednika o vzroku odsotnosti ne obvestijo v roku oziroma če je razlog odsotnosti neutemeljen, je odsotnost neopravičena. Če razrednik podvomi o resničnosti razloga odsotnosti ali verodostojnost podpisa na obvestilu, to preveri pri starših.
Kadar je učenec od pouka odsoten zaradi bolezni, se ne sme udeležiti šolskih popoldanskih dejavnosti oziroma priti v šolo samo na preverjanje znanja.
Pravilnik o šolskem redu
Celovit pravilnik o šolskem redu - PDF dokument